مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:002023-12-12اجتماعي

عملیات تصویر برداری هوایی محدوده جاجرم آغاز شد


عملیات اجرایی پروژه تصویر برداری هوایی 500 هکتار از محدوده شهر با استفاده از پهپاد برای نخستین بار در جاجرم آغاز شد.

-  محمد ایزدی، شهردار جاجرم، در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: شهرداری جاجرم در راستای بازنگری طرح تفصیلی، ممیزی املاک، برنامه ریزی شهری، برداشت دقیق فضاهای سبز و بافت تاریخی، تولید لایه های مکانی مورد نیاز شهرداری و نهادهای وابسته، به روز کردن نقشه ها، رصد ساخت وسازها، مطالعات آب های سطحی، شناسایی و برداشت ساختمان ها و مناطق بازآفرینی و ناپایدار برای نخستین بار اقدام به تصویر برداری هوایی با استفاده از پهپاد کرد.

وی گفت: در این پروژه حدود 500 هکتار در داخل محدوده و حریم شهر با ارتفاع پرواز 60 متر پس از اخذ مجوزات لازم تصویربرداری  می شود.

شهردار جاجرم افزود: برای نخستین بار تصویربرداری و عکس برداری هوایی با این شیوه در شهر جاجرم انجام می شود این در حالی است که از آخرین ممیزی شهر جاجرم بالغ بر12 سال گذشته و برابر قانون باید هر 5 سال ممیزی املاک صورت پذیرد.

ایزدی ادامه داد: اجرای شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک که لازمه آن تهیه نقشه به هنگام پایه شهر و بر اساس نیاز  مشاورطرح تفصیلی با مقیاس 1/2000 تعریف شده ولی شهرداری با توجه به حساسیت موضوع و استفاده بهینه از نقشه شهری با مقیاس 1/500 اقدام به ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات تصویر برداری هوایی محدوده جاجرم آغاز شد

عملیات تصویر برداری هوایی محدوده جاجرم آغاز شد