مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 12:152023-11-30سياسي

هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی آذربایجان و ترکمنستان در «عشق آباد» برگزار شد


در چارچوب سفر هیات تجاری آذربایجان به ریاست وزیر اقتصاد این کشور به ترکمنستان هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر یک هیات آذربایجان به ریاست وزیر اقتصاد این کشور به ترکمنستان هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی و همایش تجاری دو کشور برگزار شد.

در هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی ترکمنستان و آذربایجان که به ریاست باتیر آتدایف معاون  نخست وزیر ترکمنستان و میکاییل جباراف ، وزیر اقتصاد آذربایجان برگزار شد، روند اجرای تصمیمات ششمین دوره این کمیسیون و همچنین وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی بررسی و بر روند پویای افزایش تجارت دوجانبه اشاره شد.

دو طرف در مورد تشدید همکاری ها در زمینه های انرژی، نفت و گاز، شیمیایی، حمل ونقل و ارتباطات، کشاورزی و صنعت غذایی، محافظت از محیط زیست، شهرسازی و معماری و همچنین بشردوستانه به توافق رسیدند.

طرفین همچنین در خصوص مشارکت فعال نمایندگان بخش خصوصی دو کشور در رویدادهای تجاری که در قلمرو هر دو کشور برگزار می شوند، توافق و به سطح بالای توسعه همکاری در صنعت گاز بین شرکت دولتی ترکمن گاز و شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) اشاره و از افتتاح دفتر نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی آذربایجان و ترکمنستان در «عشق آباد» برگزار شد

هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی آذربایجان و ترکمنستان در «عشق آباد» برگزار شد