مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 15:452023-11-27حوادث

کشف و ضبط 32 شیء تاریخی قاچاق در تهران


فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از کشف و ضبط 32 قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد (سه تا چهارهزار سال پیش) و دوره اسلامی از قاچاقچیان مسلح در تهران خبر داد.

- فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از کشف و ضبط 32 قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد (سه تا چهارهزار سال پیش) و دوره اسلامی از قاچاقچیان مسلح در تهران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار حسن مهری درباره جزییات کشف این قاچاق گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیاء عتیقه در منطقه یوسف آباد شهر تهران، پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور افزود: ماموران یگان حفاظت با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از قاچاقچیان تعداد 32 قلم شی ء تاریخی شامل گردنبند، گوشواره، سرنیزه و .

از جنس طلا، نقره و مفرغ و 14 قلم شیء بدل را کشف و ضبط کردند.

مهری اضافه کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن ها، هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و ضبط 32 شیء تاریخی قاچاق در تهران

کشف و ضبط 32 شیء تاریخی قاچاق در تهران