مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-18پزشكي

زنگ هشدار چاقی در کودکان به صدا درآمده است


چاقی از مشکلات عمده عصر حاضر و یکی از علل های قابل پیشگیری مرگ و میر در سرتاسر جهان به شمار می رود، شهرنشینی، زندگی ماشینی، بی تحرکی و از سوی دیگر در دسترس قرار گرفتن غذاهای پر انرژی و نسبتا ارزان موجب ایجاد عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی و .

- ایسنا/آذربایجان شرقی چاقی از مشکلات عمده عصر حاضر و یکی از علل های قابل پیشگیری مرگ و میر در سرتاسر جهان به شمار می رود، شهرنشینی، زندگی ماشینی، بی تحرکی و از سوی دیگر در دسترس قرار گرفتن غذاهای پر انرژی و نسبتا ارزان موجب ایجاد عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی و در نتیجه اضافه وزن و چاقی شده است.

این پدیده زنگ هشدار سلامت افراد جامعه به ویژه کودکان امروز و بزرگسالان آینده را به صدا درآورده به طوری که می تواند آسیب های جدی به سلامت و تندرستی آحاد جامعه وارد کرده و سبب مرگ زودرس آنها شود.

متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی از مضرات چاقی، اضافه وزن را به عنوان یک عامل خطر آفرین نمی شناسند.

رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه به وضعیت انباشته شدن غیر عادی چربی در بدن چاقی گفته می شود، اظهار کرد: وقتی انرژی(کالری) دریافتی فرد بیشتر از کالری مصرف شده باشد، انرژی اضافی به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می شود و تکرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ هشدار چاقی در کودکان به صدا درآمده است

زنگ هشدار چاقی در کودکان به صدا درآمده است