مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 09:062023-11-27اقتصادي

رج های فرش دستباف در چنگال گره های ابهام!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ظرفیت های مختلفی در هنر – صنعت فرش دستباف وجود داشته که میتوان با استفاده از روش های مختلفی حمایتی زمینه توسعه این هنر – صنعت را فراهم کرد تا ظرفیت های بالقوه در این بخش به بالفعل تبدیل شود.

کارشناسان معتقدند اگر شرایط برای حمایت از این صنعت فراهم باشد میتوان امیدوار بود که در بازه زمانی بلند مدت زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود و افراد به جای مهاجرت از روستا به شهر، با حضور در مناطق روستایی زمینه تولید فرش های دستباف را فراهم کنند.

عضو کارگروه فرش دستباف فارس در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از موضوعاتی که بارها  با مسئولان مطرح شده مسئله توسعه و حمایت از فرش دستباف به خصوص خاستگاه فرش قشقایی است و از بسیاری از مسئولان ارشد فارس خواسته شده  نگاه سرمایه داری به آن نشود بلکه زنجیره های پایین دستی در این صنعت نظیر رنگرز، پشم چین، پشم ریز، بافنده علاوه بر اشتغال زایی قابل توجه، درآمد ناچیزی هم داشته که باید از این افراد نیز حمایت شود.

وی ادامه داد: شرکت بانو بافت ایلات پارس تنها شرکت ایرانی فعال در حوزه فرش دستبافت است که با یک هزار و 500 بافنده بانو مشغول به فعالیت است و در زنجیره شرکت بانو بافت ایلات پارس از آموزش، نخ ریسی، رنگ ریزی، متریال، ایجاد دار و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رج های فرش دستباف در چنگال گره های ابهام!

رج های فرش دستباف در چنگال گره های ابهام!