مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 08:352023-12-09سياسي

روزی که حقانیت ایران ثابت شد


امروز 18 آذرماه سالروز متجاوز شناخته شدن رژیم بعث عراق در تجاوز به ایران در شهریورماه سال 1359 توسط سازمان ملل متحد است.

- امروز 18 آذرماه سالروز متجاوز شناخته شدن رژیم بعث عراق در تجاوز به ایران در شهریورماه سال 1359 توسط سازمان ملل متحد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان ملل پس از 10 سال سکوت و کتمان حقایق سرانجام در هجدهم آذرماه 1370 به طور صریح دشمنان جنایتکار ایران را محکوم و برخلاف میل جهانخواران و حزب بعث، به استناد تاریخ دفاع مقدس، عراق را رسما به عنوان متجاوز معرفی کرد.

در آخرین ساعات روز 31 شهریور 1359، دبیرکل وقت سازمان ملل ضمن مذاکره با نمایندگان دو دولت ایران و عراق پیشنهاد کرد که مساعی جمیله خود را برای کمک به حل مسالمت آمیز به کار بندند اما با پاسخی روبه رو نشد.

روز بعد، دبیرکل، بر اساس ماده 99 منشور ملل، از شورای امنیت خواست که با توجه به خطر محتمل افزایش مخاصمه، فورا تشکیل جلسه دهد.

همان روز نشست شورای امنیت برگزار و اولین موضع گیری شورا طی بیانیه ای اعلام شد.

در سوم مهر 1359، دبیرکل به شورای امنیت اطلاع داد که جنگ میان ایران و عراق ادامه دارد و پیشنهاد کرد شورای امنیت مسئله را با فوریت رسیدگی کند.

این جلسه در روزهای 26 و 28 سپتامبر تشکیل و اولین قطعنامه را به اتفاق آرا در جلسه شماره 2248 شورا مورخ ششم مهر 1359، تصویب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که حقانیت ایران ثابت شد

روزی که حقانیت ایران ثابت شد