مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 00:052023-11-28اجتماعي

سفر کربلا با قطار کِی امکان پذیر می شود؟


با وجود اینکه عرضه بلیت قطار تهران ـ کربلا از شنبه هفته جاری آغاز شده است، اما هنوز خبری از اعزام های کاروانی به عتبات با قطار نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر با اتوبوس به ویژه در پاییز و زمستان به دلیل تغییرات آب و هوایی و بارش باران و برف خطراتی را به همراه دارد که این مشکلات با قطار به حداقل می رسد.

قطار تهران ـ کربلا فعلا آزمایشی است پس از سال ها برقراری سفرهای زیارتی به عتبات و اعزام کاروان ها، سفرهای ریلی هم برقرار شده و وزارت راه مسیر را برای تشرف به عراق هموار کرده است.

از شنبه هفته جاری سفر ریلی به عراق آغاز و سوت قطار تهران ـ کربلا شنیده شد.

البته مسؤولان راه آهن می گویند که حرکت این قطار در حال حاضر آزمایشی است و پس از بررسی مشکلات، این مسیر فعال تر خواهد شد.

نبود سفرهای کاروانی در قالب اعزام های ریلی به عتبات با این وجود، یکی از مشکلاتی که باعث شده تا سازمان حج و زیارت را نگران کند، نبود سفرهای کاروانی در قالب اعزام های ریلی است.

در این سفرها افراد می توانند با تهیه بلیت قطار به راحتی عازم کربلا شوند، اما در صورتی که زائران آشنایی با عراق نداشته باشند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند، چرا که افراد پس از ساعت ها طی کردن مسیر، وقتی به کربلا می رسند، با نداشتن محل اسکان یا تغذیه و حتی پول مورد قبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر کربلا با قطار کِی امکان پذیر می شود؟

سفر کربلا با قطار کِی امکان پذیر می شود؟