مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 23:002023-12-09بين الملل

اعترافی پنهان در مستند «پرویز ثابتی» درباره بی کفایتی رضا پهلوی


مستند پنج قسمتی «پرویز ثابتی» اگرچه تحریف آشکاری علیه تاریخ معاصر بود اما ثابتی خواه ناخواه دست به اعترافاتی می زند که یک مورد آن درباره رضا پهلوی است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: مستند پنج قسمتی پرویز ثابتی که دو هفته قبل از شبکه سلطنت طلب منوتو پخش شد، همچنان در رسانه های کشور در حال بحث و بررسی است.

پرویز نفر دوم ساواک در رژیم پهلوی، در طول 45 سال گذشته تلاش داشت در اختفای خودخواسته به سر می برد و حتی از انتشار تصاویر خود نیز ابا داشت اما سال گذشته که تصویر وی در اجتماع ضدانقلاب در واشنگتن منتشر شد، نام وی بر سر زبان ها افتاد.

ثابتی اگرچه در این مستند 5 قسمتی مانند کتاب خاطرات خود که یک دهه قبل منتشر کرد، فرار روبه جلو انجام می دهد و با تحریف تاریخ، سابقه خود و دستگاهی که در آن خدمت می کرده را تطهیر کند اما در لایه های پنهان آن می توان پی به نکات مهمی از دوران رژیم سابق پی برد و ثابتی هرچه تلاش کرده تا مبادا گزک به دست مورخان ندهد اما خواه ناخواه دست به اعتراف می زند.

  در قسمت پنجم این مستند ثابتی خاطره ای از سفر آمریکا در ژوئن 1977 تعریف می کند و می گوید از مسئول میز ایران در آمریکا پرسیده است شما که از دور اوضاع ایران را رصد می کنید بیشترین خطر چیست؟ او پاسخ می دهد بیشترین خطر نبود جانشینی برای شاه است! پاسخ این مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعترافی پنهان در مستند «پرویز ثابتی» درباره بی کفایتی رضا پهلوی

اعترافی پنهان در مستند «پرویز ثابتی» درباره بی کفایتی رضا پهلوی