مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 18:402023-11-26فرهنگي

سید محمد بهشتی : هیچ فیلمی دور ریختنی نیست


سیدمحمدی بهشتی در سخنانی درباره جنبه های خارج از اراده فیلمسازی و سینما گفت: تمام فیلم هایی که ساخته می شود از مبتذل ترین تا بهترین فیلم ها این خاصیت را دارند و هیچ کدام دور ریختنی نیستند، - سیدمحمدی بهشتی در سخنانی درباره جنبه های خارج از اراده فیلمسازی و سینما گفت: تمام فیلم هایی که ساخته می شود از مبتذل ترین تا بهترین فیلم ها این خاصیت را دارند و هیچ کدام دور ریختنی نیستند، سینما و فیلم به لحاظ سندی واجد ارزش فوق العاده ای هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، طبق گزارش رسیده ، سید محمد بهشتی در کارگاه آموزشی فیلم به مثابه مستند ، که پنجم آذرماه در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: در پدید آمدن تمام چیزهایی که ساخته دست بشر است دلیل و انگیزه وجود دارد.

گاهی ذهنیتی ایجاد می شود که وقتی آن دلیل منتفی می شود دیگر آن پدیده برای انسان ارزشی ندارد، به همین دلیل در ادبیات عامیانه به یک شیء، که قدیمی شده است و ارزشی برای ما ندارد، می گوییم به درد موزه می خورد! رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: هر شیء که دست ساخته بشر است، یک وجه کارکردی دارد و تا زمانی که وجه کارکردی آن معتبر است، به کار می آید.

مردم در جریان زندگی از آن شیء استفاده می کنند و وقتی وجه کارکردی آن از دست می رود عموما فکر می کنند که زمان دور ریختن آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید محمد بهشتی : هیچ فیلمی دور ریختنی نیست

سید محمد بهشتی : هیچ فیلمی دور ریختنی نیست