مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 13:002023-11-23اقتصادي

تازه ترین آمار جذب فارغ التحصیلان در طرح کارورزی


نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد که بیش از 160 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده و بیش از 68 هزار نفر موفق به عقد قرارداد کار شدند.

- نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد که بیش از 160 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده و بیش از 68 هزار نفر موفق به عقد قرارداد کار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (71) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاست های فعال بازار کار در قالب تبصره (18) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای این طرح، بستر لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش های شغلی به فارغ التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش های خصوصی و تعاونی به وجود آید.

از مهم ترین اهداف اجرای این طرح، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازه ترین آمار جذب فارغ التحصیلان در طرح کارورزی

تازه ترین آمار جذب فارغ التحصیلان در طرح کارورزی