مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 12:212023-12-03اقتصادي

نگاهی به فرصت ها و چالش های صادرات غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد


 خبرگزاری فارس یاسوج، نسیم راوند_ میزان صادرات استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 1399، دو میلیون و 646 هزار دلار بوده که در سال 1400 به لحاظ ریالی رشد چندانی نداشت و به دو میلیون و 290 هزار دلار رسید.

صادرات استان در سال گذشته به سه میلیون و 993 هزار دلار رسید و از ابتدای سال جاری تاکنون 2.

5 میلیون دلار بوده است.

عبدالکریم بیاتی مدیرکل گمرک کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه صادرات استان به لحاظ ارزش ها و درآمدها رکورد زد گفت: در هشت ماهه امسال بیش از 172 تن محصولات به ارزش دو میلیون و 500 هزار دلار صادر شد که با توجه به وضعیت صادرات، پیش بینی می شود صادرات استان تا پایان سال جاری به چهار میلیون دلار برید به مدت مشابه سال گذشته 376 درصد به لحاظ ارزی و 220 درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است که بیشترین محصولات صادراتی مربوط به سیمان مارگون و سیمان یاسوج است.

  وی بیان کرد: در گذشته صادرات سیمان مارگون از گمرک استان های همسایه بود اما با فراهم شدن شرایط صادرات سیمان از کمرگ استان انجام می شود.

یک متر صنایع دستی صادرات نداشتیم در همین خصوص امین منوچهری مشاور رییس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اینکه سهم کهگیلویه وبویراحمد از میزان صادرات کشور گفت: متاسفانه علی رغم همه ظرفیت ها یک درصد صادرات کشور را انجام نمی دهد که باید فکر اساسی برای افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به فرصت ها و چالش های صادرات غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد

نگاهی به فرصت ها و چالش های صادرات غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد