مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-17سياسي

آموزه های ساده زیستی فاطمی در دنیای کنونی، امری ممکن یا غیرممکن؟!


الگوی ساده زیستی حضرت زهرا(س) در بطن زمان جاری است و به دوره خاصی تعلق ندارد؛ تنها باید قواعد و اصول حاکم بر سبک زندگی و رویکرد اندیشه ای حضرت صدیقه کبری (س) را نسبت به حیات مادی، - آموزه های ساده زیستی فاطمی در دنیای کنونی، امری ممکن یا غیرممکن؟! ایسنا/قم یک مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: الگوی ساده زیستی حضرت زهرا(س) در بطن زمان جاری است و به دوره خاصی تعلق ندارد؛ تنها باید قواعد و اصول حاکم بر سبک زندگی و رویکرد اندیشه ای حضرت صدیقه کبری (س) را نسبت به حیات مادی، استنتاج کرد.

راحله ضائفی مدرس حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت وگو با ایسنا به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: انسان به طور طبیعی در طول زندگی در این جهان با نگرانی ها و اضطراب های بسیاری روبرو بوده و همواره برای فایق آمدن بر آن ها و از میان بردن عوامل پیدایش آن ها کوشیده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف پیدایش مجموعه بزرگ اختراعات و اکتشافات فرد و یا سازمان های اجتماعی، دین، مذهب، هنر، آداب و رسوم و حتّی گاه جنگ ها، دست یابی بشر به آرامش و آسایش در زندگی بوده است؛ اندیشه های بشری و مکاتب و آیین های گوناگونی نیز در این جهت ظهور پیدا کرده اند، ادیان ابراهیمی و نیز آیین های بومی، وصول به آرامش روح و روان را یکی از مهم ترین اهداف خویش قرار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزه های ساده زیستی فاطمی در دنیای کنونی، امری ممکن یا غیرممکن؟!

آموزه های ساده زیستی فاطمی در دنیای کنونی، امری ممکن یا غیرممکن؟!