مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-20اقتصادي

سوء استفاده گوشت از هرج و مرج شب یلدا


افزایش نرخ گوشت مرغ و گوشت قرمز در برخی از مناطق، نشان می دهد بازار این کالا ها چشم به سنت مهمان نوازی مردم در شب یلدا دوخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، اقتصاد 24 نوشت: بخشی از معیشت خانوار، نحوه گذران روز ها و اعیاد مهم فرهنگی و سنتی است؛ آنکه هر خانواده ای با چه کیفیت و کمیتی این مراسمات را پشت سر گذاشته و مقدمات آن را فراهم می کند، نشان دهنده توان مالی آن هاست.

در سال های اخیر با استمرار وجود موج های تورمی سنگین، بنیه اقتصادی مردم به مراتب کم و کمتر شد و کوچکتر شدن سفره ها چه در روز های معمول و چه در مراسمات، به خوبی بیانگر این واقعیت است.

هر سال سبد خرید خانوار سبک تر شده و افراد مجبورند از حداقل های خود باز هم کم کنند.

برآورد حدودی قیمتی هزینه هر سبد و مقایسه کردن آن با درآمد افراد، دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها را به خوبی نشان می دهد.

با نزدیک شدن به شب یلدا و اهمیت بالای این رویداد سنتی و فرهنگی در میان ایرانیان، بازار کالایی بسیاری از اقلام درگیر تب و تاب نه چندان دور از انتظار شد.

رشد قیمت کالا هایی که چه به شب یلدا و مناسبت آن مرتبطند و چه غیر مرتبط، هر ساله رخ داده و در عمل نرخ های کف بازار، حرف شنوی چندانی از قیمت های مصوب و تعیین تکلیف های صنفی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء استفاده گوشت از هرج و مرج شب یلدا

سوء استفاده گوشت از هرج و مرج شب یلدا