مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 09:312023-11-22اقتصادي

آمادگی تاجیکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار با هدف تسهیل ترانزیت کالا


در دیدار سفیر کشورمان با وزیر حمل و نقل تاجیکستان بر علاقه مندی دو کشور نسبت به توسعه همکاری های حمل و نقلی و ترانزیتی تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، علیرضا حقیقیان سفیر ایران در دوشنبه با عظیم ابراهیم وزیر حمل و نقل تاجیکستان دیدار و در مورد همکاری های دو کشور در بخش حمل و نقل، ترانزیت، صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای اسناد و توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رییس جمهور ایران به این کشور تبادل نظر کرد.

وزیر حمل و نقل تاجیکستان با اشاره به توانمندی های شرکت های ایرانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی و همچنین همکاری های دو کشور در زمینه احداث سد و نیروگاه و ساخت تونل، بر لزوم افزایش این تعاملات تاکید کرد.

وی اجرای یادداشت تفاهم همکاری های حمل و نقلی و ترانزیتی بین ایران و تاجیکستان جهت دسترسی این کشور به آب های آزاد و بازارهای بین المللی برای صادرات محصولات و تامین نیازهای وارداتی را مهم دانست و آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در بندر چابهار به منظور ایجاد تاسیسات لازم جهت ترانزیت کالا از قلمرو ایران را اعلام کرد.

حقیقیان نیز با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه همکاری ها با همسایگان و توافقات روسای جمهور دو کشور طی دو سال اخیر،  امضای یادداشت های تفاهم همکاری های بین وزارت حمل و نقل تاجیکستان و وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی تاجیکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار با هدف تسهیل ترانزیت کالا

آمادگی تاجیکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار با هدف تسهیل ترانزیت کالا