مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 14:312023-12-14پزشكي

درمان موفقیت آمیز قلب یک زن 87 ساله


فوق تخصص جراحی قلب بیمارستان مدرس از درمان موفقیت آمیز قلب یک خانم 87 ساله با روش جراحی کرونری کم تهاجمی در این بیمارستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس رامین بقایی فوق تخصص جراحی قلب بیمارستان شهید مدرس بای پس کرونر را جزو شایعترین و بیشترین اعمال جراحی قلب عنوان کرد و افزود: شیوع بیماری عروق کرونر در دنیا و در ایران بسیار بالا است.

وی با اشاره به تلاشهای متخصصان برای انجام این جراحی با صدمه کمتر و نتایج بهتر، گفت: جراحی کرونری کم تهاجمی (MID CAB) نوعی روش جراحی جدید است که امروزه در دنیا مورد استفاده و بررسی قرار گرفته است.

به گفته بقایی در بیمارستان شهید مدرس درمان یک بیمار 87 ساله با استفاده از این تکنیک جدید(جراحی کرونری کم تهاجمی) با موفقیت انجام پذیرفت.

این فوق تخصص جراحی قلب افزود: این خانم 87 ساله با درگیری دو رگ قلبی، سابقه استند و عوارضی نظیر نارسایی کلیه و دیابت برای درمان به این مرکز مراجعه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این تکنیک برخلاف عمل جراحی باز قلب، استخوان قفسه سینه بیمار باز نمی شود.

بنابراین تمام عوارض مربوط به بازکردن استخوان سینه حذف می شود.

به گفته این فوق تخصص جراحی قلب در روش کم تهاجمی بین دنده های بیمار برش بسیار کوچکی(شاید حدود یک سوم برش استاندارد برای اعمال جراحی قلب) ایجاد شده و از طریق ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان موفقیت آمیز قلب یک زن 87 ساله

درمان موفقیت آمیز قلب یک زن 87 ساله