مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-06اقتصادي

کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد: طی هشت ماه سال جاری شاهد 79 حادثه در واحدهای تولیدی استان بوده ایم که نسبت به سال قبل، حوادث ناشی از کار 20 درصد کاهش داشته است.

- ایسنا/یزد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد: طی هشت ماه سال جاری شاهد 79 حادثه در واحدهای تولیدی استان بوده ایم که نسبت به سال قبل، حوادث ناشی از کار 20 درصد کاهش داشته است.

محمدرضا فلاحتی در جریان بازرسی از یک واحد نساجی در اردکان، حضور مسئول ایمنی در کارگاه های تولیدی را ضروری برشمرد و تاکید کرد: کارفرما باید بر نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی نظارت کند و در صورتی که کارگری از پوشیدن یا استفاده از آنها استنکاف کرد، موضوع از طریق کمیته مراجع حل اختلاف قابل پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به قوانین حوزه ایمنی تصریح کرد: چنانچه کارفرما یا مدیران واحدهای موضوع ماده 85 قانون کار برای حفاظت فنی و بهداشت کار وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگر قرار داده باشند و کارگر با وجود آموزشهای لازم و تذکرات قبلی بدون توجه به دستورالعمل و مقررات موجود از آنها استفاده نکند، کارفرما مسئولیتی نخواهد داشت و در صورت بروز اختلاف، رای مراجع حل اختلاف نافذ خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد

کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد