مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:302023-12-18پزشكي

آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودک نشانه چیست؟


فوق تخصص روماتولوژی آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودکان را علامت بیماری پوکی استخوان عنوان کرد و گفت: این افراد حتماً قبل از شکستگی استخوان باید به پزشک مراجعه و داروهای مربوطه را مصرف کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کتایون انتشاری فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه روزنه رادیو گفت وگو درمورد علائم و خطرات پوکی استخوان اظهار کرد: تراکم استخوان همه انسان ها در بازه زمانی 25 تا 32 سالگی به حدأکثر میزان خود می رسد و بعد از آن به تدریج کاهش پیدا می کند.

وی افزود: پوکی استخوان با افزایش سن تشدید می شود اما عوامل دیگری مانند عدم تحرک و ورزش نکردن، مصرف کم لبنیات و کلسیم و ویتامین D 3 و یا برخی داروها و بیماری های زمینه ای نیز می توانند شرایط تراکم استخوان را بدتر کنند.

فوق تخصص روماتولوژی، حدأقل نیاز روزانه بدن به کلسیم را بین 800 تا 1200 میلی گرم عنوان کرد و گفت: افرادی که در سن بلوغ به سر می برند و یا مادرانی که باردار هستند مسلماً نیاز بیشتری به دریافت کلسیم در روز دارند اما همه افراد جامعه از سنین کودکی باید در افزایش تراکم استخوان های خود کوشا باشند و لبنیات و ویتامین را به مقدار نیاز مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودک نشانه چیست؟

آبی رنگ شدن سفیدی چشم کودک نشانه چیست؟