مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 16:402023-12-02بين الملل

توافق ایران و ترکیه برای تبادل روزانه 200 واگن باری از مرز رازی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میعاد صالحی از توافق با رییس راه آهن ترکیه برای تبادل 200 واگن در شبانه روز از مرز رازی خبر داد و اظهار کرد: - مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از توافق با ترکیه برای تبادل روزانه 200 واگن باری از مرز رازی خبر داد و گفت: مقرر شده ترکیه زیرساخت شبکه ریلی خود را بازسازی کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میعاد صالحی از توافق با رییس راه آهن ترکیه برای تبادل 200 واگن در شبانه روز از مرز رازی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا مقرر شد راه آهن ترکیه به سرعت نسبت به بازسازی زیرساخت شبکه ریلی خود و رفع آسیب های ناشی از زلزله و همچنین مشکلات پیش آمده به دلیل کاهش سطح آب دریاچه وان اقدام کند.

وی افزود: امیدواریم با بازسازی، اصلاح و ارتقا اسکله و همچنین کشتی های مربوط به حمل واگن در دریاچه وان طی یک ماه آینده ظرفیت عبور واگن از دریاچه وان به حداکثر خود برسد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ترکیه به نوعی دروازه آسیا به سمت اروپا محسوب می شود، بر مبنای تفاهم های قبلی که با کشور های ترکمنستان و قزاقستان و چین داشتیم می توانیم بار های از مبدا این کشور ها را از مسیر چین- قزاقستان -ترکمنستان- ایران- ترکیه به سمت اروپا حمل کنیم و این موضوع نقطه عطفی برای افزایش بار های بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و ترکیه برای تبادل روزانه 200 واگن باری از مرز رازی

توافق ایران و ترکیه برای تبادل روزانه 200 واگن باری از مرز رازی