مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:162023-11-26اقتصادي

گره های کارخانه ITI در حال باز شدن است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بحران در کارخانه مخابرات راه دور ایران معروف به آی تی آی به سال 83 برمی گردد، وقتی که پویاترین کارخانه تولید تجهیزات مخابراتی بدون کارشناسی و اهلیت سنجی به تملک بخش خصوصی درآمد و شرکت مخابرات ایران نیز پس از واگذاری کارخانه تصمیم گرفت بجای تکیه بر بازوی داخلی تجهیزات مورد نیاز خود را خارج تهیه کند و سیل واردات، پروژه ای برای آی تی آی باقی نگذاشت.

مخابرات راه دور هنگام واگذاری به تازگی برنده مناقصه تولید کارت سوخت شده بود   پروژه ای که با ماهیت کارخانه که تولیدات مخابراتی است همخوانی نداشت، از طرفی برای برنده شدن برآورد هزینه ها را تا جای ممکن کم و پایین اعلام کرده بود و اکنون مالک خصوصی باید آن را به سرانجام می رساند.

کارت سوخت در نهایت به تولید رسید اما بعد از آن کارخانه دچار بدهی سنگینی شد که امکان بیرون آمدن از آن را نداشت.

مالک خصوصی نیز که متخصص کارتها هوشمند بود بعد از پایان پروژه برنامه ای برای کارخانه داری نداشت و آی تی آی با بیش از هزار کارگر رها شد.

سال 88 این کارخانه پس از اعتراضات شدید کارگری با خلع ید موقت مالک به بخش دولتی برگشت اما دولت نیز در آن زمان نتوانست برای احیای کارخانه کاری کند و سرانجام در  سال 91 با بازنشسته شدن همه کارگران این کارخانه تعطیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره های کارخانه ITI در حال باز شدن است

گره های کارخانه ITI در حال باز شدن است