مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 21:152023-11-13سياسي

بافت 300 فرش در چهارمحال و بختیاری برای ساخت عتبات عالیات


مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری از بافت بیش از 300 تخته فرش در این استان به نیت کمک به بازسازی اماکن مقدسه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، علی کیانی گفت: با حضور مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری، ششمین تخته فرش در محله سرچشمه های شهرکرد برش خورد و بافت هفتمین تخته فرش نیز به زودی شروع می شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: از سال 96 عرصه های جدید در استان در راستای کمک به ساخت عتبات عالیات و صحن عقیله بنی هاشم(س) شروع شده که یکی از این عرصه ها بافت فرش توسط بانوان هنرمند استان است که هنرمندان به صورت افتخاری و برای تبرک این کار را انجام می دهند.

وی بیان کرد: از شروع این طرح تا امروز بیش از 300 تخته فرش در ابعاد مختلف بافته شده و به صورت مزایده داخلی به فروش می رسد و نهایتا برای توسعه حرم اختصاص داده می شود.

کیانی تصریح کرد: در حال حاضر 80 کارگاه فرش در سطح چهارمحال و بختیاری فعال است که بیش از 500 نفر از بانوان استان در این کارگاه ها مشغول بافت فرش هستند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه های دیگری هم برای کمک به ساخت و توسعه عتبات عالیات وجود دارد که شجره طوبی( وقف محصولاتِ یک تا چند درخت مثمر) و سند افتخار( تقبل هزینه ساخت یک متر مربع از صحن) از جمله آن هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت 300 فرش در چهارمحال و بختیاری برای ساخت عتبات عالیات

بافت 300 فرش در چهارمحال و بختیاری برای ساخت عتبات عالیات