مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 19:252023-11-04حوادث

استفاده از کاشی های عتیقه در ساخت یک خانه در تهران!


سال هاست که اخبار مرتبط با سرقت کاشی های تاریخی در سطح شهر تهران، شیراز و اصفهان منتشر می شود و برخی از کاشی های تاریخی در حراجی های بین المللی و حتی سایت آمازون برای فروش قرار گرفتند.

- در پی عملیات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران صد ها قلم کاشی تاریخی در یک خانه مسکونی شمال پایتخت کشف و ضبط شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران در یکی از خانه های شمال پایتخت پس از یک ماه زیرنظر گرفتن یک ساختمان، درب یک واحد آپارتمانی را گشود و صد ها کاشی تاریخی که گفته می شود متعلق به دوره های صفویه، زندیه و قاجاریه است را از این واحد آپارتمانی و دو انبار داخل این ساختمان کشف کرد.

  همچنین تعداد زیادی نقاشی، نامه های خطی و ازاره های تاریخی از این واحد آپارتمانی و تعداد بیشتری کاشی در کمد های تزیین شده با درب های نقاشی شده که به نظر می رسد تاریخی باشند به دست آمده است.

 نکته جالب این کشف آن است که این اشیا در اختیار یک بانوی میانسال بود که مدعی است همسرش آن ها را از خانه تاریخی خود درانت های بازار وکیل شیراز کنده و به تهران منتقل کرده است.

او مدعی است در جشن های 2500 ساله شیراز خانه تاریخی آن ها تخریب شد و همسرش کاشی ها و تزیینات خانه تخریب شده را با خود به تهران آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از کاشی های عتیقه در ساخت یک خانه در تهران!

استفاده از کاشی های عتیقه در ساخت یک خانه در تهران!