مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 11:462023-11-11اقتصادي

وضعیت ذخایر خون در کشور مطلوب است


مدیرعامل انتقال خون ایران از تأمین کامل خون مورد نیاز بیماران در کشور خبر داد و گفت: ذخایر خون 2 برابر شده است و مشکلی در این خصوص نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نشست خبری چهارمین سمینار ملی بانک های خون بیمارستان امروز شنبه 20 آبان 1402 در سازمان انتقال خون ایران برگزار شد.

مصطفی جمالی،مدیرعامل سازمان انتقال خون از برگزاری سمینار پیشرو از 22 تا 24 آبان خبر داد و گفت: این همایش از مهمترین اتفاقات علمی در کشور است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 3 میلیون خون و فرآورده آن در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: از هر 3 نفر یک نفر تا آخر عمر حتما به خون و فرآورده های خونی احتیاج پیدا می کند.

مدیرعامل انتقال خون ایران با بیان اینکه آموزش نیروهای انتقال خون و افراد مرتبط با آن در بیمارستانها حتما باید بروز شود،ابراز کرد:اگر شرایط انتقال خون به بیمارستان از نظر سرد بودن رعایت نشود به کیفیت خون لطمه وارد می شود.

جمالی با بیان اینکه فقط بایددر مواقع اجبار، خون و فرآورده های خونی تزریق کرد، گفت:متاسفانه برخی جراحان رعایت نمی کنند و خون برای بیمار تزریق می کنند که این در برخی موارد آسیب زا است.

وی با اشاره به اینکه باید به نحو مناسب و در صورت نیاز قطعی خون تزریق کنیم،متذکرشد: کیسه فیلتر خون اهمیت زیادی دارد و عوارض تزری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ذخایر خون در کشور مطلوب است

وضعیت ذخایر خون در کشور مطلوب است