مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 10:402023-11-02اجتماعي

آغاز کوچ پاییزه عشایر قوچان به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان


مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از آغاز کوچ پاییزه عشایر قوچان به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از آغاز کوچ پاییزه عشایر قوچان به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان خبر داد.

محمدحسین جعفری خاطرنشان کرد: با سرد شدن تدریجی هوا و طبق توافق انجام شده با مسئولین استان گلستان کوچ پاییزه عشایر کوچرو این استان به مناطق قشلاقی مراوه تپه در چند روز اخیر آغاز شده است.

وی افزود: عشایر شهرستان قوچان با 450 خانوار و بیش از 60 هزار رأس دام در فصل قشلاق به شهرستان مراوه تپه در استان گلستان کوچ کرده و با طی مسافت 370 کیلومتری و عبور از مسیرهای فاروج، شیروان، بجنورد، مانه و سملقان و ایلراه های شلمی و خشتلی به حوزه استان گلستان (قشلاق مراوه تپه) وارد و در آنجا مستقر می شوند و تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال بعد در آنجا استقرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره کل امور عشایر خراسان رضوی، جعفری گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و در راستای آیین نامه ساماندهی عشایر دستگاه های مرتبط شامل نیروی انتظامی، بسیج عشایری، آموزش و پرورش، دامپزشکی، منابع طبیعی و بهداشت و درمان، موظفند نسبت به تأمین امنیت و خدمات رسانی مناسب به عشایر در مناطق قشلاقی اقدام نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ پاییزه عشایر قوچان به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان

آغاز کوچ پاییزه عشایر قوچان به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان