مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 10:202023-10-27فرهنگي

اختلال عجیب در سامانه مدیریت اکران سینماها


اختلال به وجود آمده در فرآیند ارایه آمار دقیق از فروش فیلم های روی پرده در سامانه «سمفا»، نگرانی هایی را در میان فعالان حوزه توزیع در سینمای ایران به وجود آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سامانه سمفا از سال 99 از سوی سازمان سینمایی به عنوان اصلی ترین مرجع اعلام آمار فروش سینماها معرفی شد، سامانه ای که قرار بود به صورت زیرساختی، فرآیند اقتصادی تعامل میان اضلاع مختلف اکران از پخش کننده و تهیه کننده تا سینمادار را هم تسهیل کرده و فاصله زمانی میان تقسیم حق و حقوق هر یک از این صنوف از درآمد گیشه را به حداقل ممکن برساند.

سمفا با همین تعریف طی چند سال اخیر از سوی رسانه ها نیز به عنوان تنها مرجع برای انعکاس و ارزیابی عملکرد فیلم های سینمایی در چرخه اکران پذیرفته شد و گزارش ها و تحلیل های بسیاری به استناد ارقام ثبت شده در این سامانه، به سرانجام رسید.

با این همه اما آنچه در روزهای اخیر بر خروجی این سامانه قرار گرفته است، حکایت از اختلالی عجیب در فرآیند به روزرسانی آن دارد و زمزمه های گلایه آمیز در میان فعالان حوزه اکران هم هنوز به هیچ واکنش رسمی از سوی مسئولان سازمان سینمایی منتهی نشده است.

از سوی دیگر هاشم میرزاخانی مدیر مؤسسه سینماشهر اخیراً در نشستی رسانه ای خبر از راه اندازی سامانه ای جدید برای یکپارچه سازی فرآیند پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال عجیب در سامانه مدیریت اکران سینماها

اختلال عجیب در سامانه مدیریت اکران سینماها