مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 12:002023-11-06بين الملل

هشدار درباره طرح آمریکایی کوچ اقتصادی ساکنان غزه به مصر


کارشناسان معتقدند برنامه گسترده دولت مصر در توسعه اقتصادی و شهری در منطقه سیناء می تواند با نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه به سمت مصر مرتبط باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر  سه شنبه هفته گذشته از مقر گردان نظامی 101 در شهر العریش در استان سینای شمالی مصر از برنامه توسعه اقتصادی و شهری در شمال سینا به ارزش حدود 363 میلیارد پوند (حدود 12 میلیارد دلار) طی پنج سال آینده خبر داد.

مدبولی در نشستی خبری از ایجاد مناطق آزاد، لجستیکی، تجاری و صنعتی در شمال سینا با هزینه 3.

5 میلیارد پوند، خبر داد که  از جمله آن منطقه لجستیکی در رفح با هدف گسترش تجاری بین مصر و همسایگانش  وهمچنین طرح منطقه لجستیکی تجارت کالا در بئر العبد خبر داد.

بر اساس اظهارات نخست وزیر مصر این کشور طی 10 سال گذشته 283 میلیارد پوند در بیش از 1000 پروژه برای توسعه سینا هزینه کرده است.

  ناظران بر این باورند که  لحن پرشور مدبولی درباره طرح های توسعه سینا،  سیگنال های ضد و نقیضی در مورد زمان اعلام آن می دهد؛ بخصوص که در بحبوحه طرح نقشه های اسراییل با حمایت آمریکا برای آواره کردن ساکنان نوار غزه به شمال سیناء بوده است؛ با وجود اینکه مقامات مصری بارها بر مخالفت خود با کوچاندن اهالی غزه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره طرح آمریکایی کوچ اقتصادی ساکنان غزه به مصر

هشدار درباره طرح آمریکایی کوچ اقتصادی ساکنان غزه به مصر