مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 23:402023-10-24سياسي

در سفر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ماداگاسکار چه گذشت؟


همزمان با ایام میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) آیت الله رمضانی، دبیرکل جمع جهانی اهل بیت(ع) به منظور شرکت در جشن های میلادالنبی(ص) و دیدار با شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به چند کشور آفریقایی از جمله مادگاسکار سفر کرد که مروری بر این سفر خواهیم داشت.

- در سفر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ماداگاسکار چه گذشت؟ همزمان با ایام میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) آیت الله رمضانی، دبیرکل جمع جهانی اهل بیت(ع) به منظور شرکت در جشن های میلادالنبی(ص) و دیدار با شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به چند کشور آفریقایی از جمله مادگاسکار سفر کرد که مروری بر این سفر خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشور ماداگاسکار از کشورهای جنوب شرقی آفریقا و جزیره ای در آب های اقیانوس هند است که بنا بر گزارش مراکز تحقیقاتی، از جمعیت 30 میلیونی، بالغ بر یک میلیون مسلمان دارد.

گفته شده اسلام در فاصله قرن ششم تا قرن نهم قمری توسط مهاجران مسلمان در این منطقه گسترش یافت و تشیع نیز در اوایل دهه 1930م توسط مهاجران خوجه اثناعشری به این منطقه راه یافته است.

علاوه بر شیعیان خوجه اثناعشری، حدود 5 هزار شیعه بومی و شماری بُهره (گروهی از اسماعیلیان هندی) در ماداگاسکار زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سفر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ماداگاسکار چه گذشت؟

در سفر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ماداگاسکار چه گذشت؟