مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:502023-11-09اقتصادي

بهره برداری از نخستین سامانه شتاب دهنده الکترون توان بالا «CELV-8»


با حضور معاون رییس جمهور، از نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا «CELV-8» در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین رونمایی و بهره برداری شد.

- بهره برداری از نخستین سامانه شتاب دهنده الکترون توان بالا CELV-8 با حضور معاون رییس جمهور، از نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا CELV-8 در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین رونمایی و بهره برداری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه شتاب دهنده الکترون از نوع CELV-8 با هدف بهبود کیفیت، افزایش کارایی و طول عمر و ایجاد زمینه صادرات محصولات گوناگون در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین به بهره برداری رسید.

مرکز پرتودهی صنعتی قزوین در زمینی به مساحت 12 هکتار احداث شده است و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری، استریلیزاسیون محصولات یک بار مصرف پزشکی، میکروب زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون های پلیمری به منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت های این مجموعه به شمار می آید.

در این دوره از مدیریت سازمان انرژی اتمی ایران و با توجه به وجود کارخانجات بزرگ تولید سیم و کابل در کشور تصمیم گرفته شد که در استان قزوین مرکز پرتودهی صنعتی احداث شود تا با استفاده از شتابگرهای الکترونیک گام های اساسی در زمینه ارتقای کیفیت صنعت پلیمر کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از نخستین سامانه شتاب دهنده الکترون توان بالا «CELV-8»

بهره برداری از نخستین سامانه شتاب دهنده الکترون توان بالا «CELV-8»