مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-20اقتصادي

از لزوم ورود استان کرمان به تربیت اسب چوگان تا تاثیر این ورزش در توسعه گردشگری


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان باید کارهای زیربنایی انجام بدهد تا تربیت و پرورش و همچنین صادرات اسب چوگان را داشته باشیم.

- ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان باید کارهای زیربنایی انجام بدهد تا تربیت و پرورش و همچنین صادرات اسب چوگان را داشته باشیم.

امیر حسن زاده شامگاه 28 آبان ماه در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت ثبت جهانی چوگان در بم اظهار کرد: قدمت ورزش چوگان به بیش از 3000 سال قبل برمی گردد.

وی درباره دلیل ورود معاونت اقتصادی استانداری کرمان در ورزش چوگان افزود: بحث اقتصاد، همه جانبه است که یکی از ابعاد اصلی اقتصاد را می توان ورزش نام برد و می بینیم تمام کشورهای دنیا در حوزه ورزش چوگان ورود پیدا کرده و اسب چوگان به دیگر کشورها صادر می کنند.

حسن زاده بیان کرد: استان کرمان در جهت پرورش این صنعت باید بتواند کارهای زیربنایی انجام بدهد تا تربیت و پرورش و همچنین صادرات اسب چوگان را داشته باشیم.

معاون استاندار کرمان گفت: ورزش چوگان می تواند باعث نشاط اجتماعی شده و در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز تأثیر مستقیم بر بهره وری در صنعت خودروسازی خواهد داشت .

وی بیان کرد: ورزش چوگان و همچنین پرورش اسب یکی از ورزش ها و فعالیت های اصلی و ملی در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از لزوم ورود استان کرمان به تربیت اسب چوگان تا تاثیر این ورزش در توسعه گردشگری

از لزوم ورود استان کرمان به تربیت اسب چوگان تا تاثیر این ورزش در توسعه گردشگری