مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 08:252023-10-29اقتصادي

وقتی چوب حراج به این سرمایه ملی زده می شود


قاچاق چوب پدیده ای است که طی سال های اخیر شاهد آن هستیم، معضلی که چوب حراج به سرمایه ملی می زند؛ بنا به گفته رییس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی 29 تن و 131 کیلوگرم چوب قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی قاچاق چوب پدیده ای است که طی سال های اخیر شاهد آن هستیم، معضلی که چوب حراج به سرمایه ملی می زند؛ بنا به گفته رییس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی 29 تن و 131 کیلوگرم چوب قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد.

هدایت و اطلاع رسانی جوامع از ظرفیت و امکان استفاده از عرصه های منابع طبیعی در بحث زراعت چوب از جمله پیشنهادات برای جلوگیری از قاچاق چوب است.

در این حوزه راهکار مدیریت این آسیب حتی در حد بسیار کم نیز اخذ مجوز هرس درختان خشکیده باغی توسط متقاضی از جهاد کشاورزی و سپس مجوز حمل چوب از منابع طبیعی است.

در برخی موارد باغداران چوب هایی را که آفت زده است یا وجود آن برای باغ ضرر دارد را قطع و بدون طی کردن موارد قانونی اقدام به حمل آن می کنند که این موضوع باعث بروز مشکل برای این افراد و قاچاق تلقی شدن بار آن ها می شود، زیرا مجوز قانونی قطع و حمل را نگرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی چوب حراج به این سرمایه ملی زده می شود

وقتی چوب حراج به این سرمایه ملی زده می شود