مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-23پزشكي

کودکان کمتر از 6 سال؛ قربانیان مسمومیت با مواد شیمیایی


کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد گفت: طی شش ماه نخست امسال میزان مسمومیت کودکان زیر 6 سال 196 مورد بوده که 90 مورد مسمومیت با مواد شیمیایی و 81 مورد گزیدگی بوده که 70 مورد آن بر اثر گزش عقرب بوده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد گفت: طی شش ماه نخست امسال میزان مسمومیت کودکان زیر 6 سال 196 مورد بوده که 90 مورد مسمومیت با مواد شیمیایی و 81 مورد گزیدگی بوده که 70 مورد آن بر اثر گزش عقرب بوده است.

نرگس باقری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به هفته پیشگیری از مسمومیت ها، اظهار کرد: در سال گذشته در استان میزان مسمومیت ها 3677 مورد بوده که بخش عمده با 1323 مورد مربوط به مسمومیت دارویی بوده است، البته پس از آن گزیدگی های جانوران سمی بوده که تعداد آن 960 مورد به ثبت رسیده است.

به گفته وی، بیشترین آمار گزیدگی مربوط به شهرستان لردگان و گزیدگی عقرب بوده که این نوع مسمومیت ها قابل پیشگیری هستند.

باقری با اشاره به اینکه مسمومیت کودکان 6 تا 12 سال با مواد شیمیایی، گیاهان سمی و دارویی در سال گذشته در استان 207 مورد بوده است، افزود: از این تعداد 47 مورد مسمومیت دارویی و 125 مورد مسمومیت بر اثر گزیدگی ثبت شده است، همچنین در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کمتر از 6 سال؛ قربانیان مسمومیت با مواد شیمیایی

کودکان کمتر از 6 سال؛ قربانیان مسمومیت با مواد شیمیایی