مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:152023-10-29پزشكي

ابتلای روزانه 300 نفر به سکته مغزی در ایران/ عوامل پرخطر کدامند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تازه ترین آمار وزارت بهداشت حاکی از آن است که سالانه به طور متوسط 550 هزار نفر دچار انواعی از سکته های مغزی می شوند که به طور معمول 15 درصد این آمار منجر به مرگ می شود؛ - بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه 250 تا 300 نفر در کشور دچار سکته مغزی می شوند و 90 درصد این سکته ها به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تازه ترین آمار وزارت بهداشت حاکی از آن است که سالانه به طور متوسط 550 هزار نفر دچار انواعی از سکته های مغزی می شوند که به طور معمول 15 درصد این آمار منجر به مرگ می شود؛ نکته قابل تامل اینکه حدود 30 درصد افرادی که در کشور دچار سکته مغزی می شوند، زیر 50 سال دارند که این رقم 10 سال کمتر از میانگین جهانی بوده است.

با توجه به اینکه روز 29 اکتبر (هفت آبان) به نام روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده است، اهمیت پرداختن به مقوله پیشگیری و درمان این بیماری دو چندان می شود.

بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته وزارت بهداشت در سال 1400 یعنی حدود دو سال قبل 1.

4 درصد جمعیت بالای 18 سال مدعی بودند که پزشک برایشان تشخیص سابقه سکته مغزی گذاشته که این موضوع در مردان بیش از زنان گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای روزانه 300 نفر به سکته مغزی در ایران/ عوامل پرخطر کدامند؟

ابتلای روزانه 300 نفر به سکته مغزی در ایران/ عوامل پرخطر کدامند؟