مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-08بين الملل

دولت آمریکا در تله انفجاری جنگ غزه چه خواهد کرد؟


بین آمریکا و اسراییل، اختلافاتی جدی وجود دارد، اما آمریکایی ها تلاش دارند، جنگ را محدود نگه دارند تا از کنترل خارج نشده و دیگر کشور ها را وارد جنگ نکند.

- آمریکا عمیقا درگیر سرگردانی شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: اسراییل برای مدت نامعلومی مسؤولیت کامل امنیتی در غزه را بر عهده خواهد گرفت.

زیرا ما دیدیم که وقتی این مسؤولیت امنیتی را برعهده نگیریم چه اتفاقی می افتد.

این سخنان در شرایطی مطرح می شود که با گذشت بیش از 30 روز از آغاز جنگ، طرح های متعدد و تلاش های دیپلماتیک برای آتش بس در غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، سخنان بنیامین نتانیاهو درباره کنترل نوار غزه پس از پایان جنگ در شرایطی مطرح می شود که از یک سو طرح دو دولت از سوی کشور های عرب به عنوان یک طرح کاهش تنش مطرح شده و از سوی دیگر بسیاری از کشور ها از جمله ایران و ایالات متحده این طرح را قابل قبول ارزیابی کرده اند.

از سوی دیگر، سفر های پیاپی مقام های امریکایی به منطقه نیز که با هدف راهکاری برای کنترل دیپلماتیک شرایط در نظر گرفته می شد، تا این لحظه دستاورد ویژه ای را رقم نزده است.

موضع گیری های نتانیاهو، حمایت همه جانبه آمریکا (حداقل به لحاظ ظاهری) تحت تاثیر قرار نداده است و سه شنبه 16 آبان ماه، جان کربی هماهنگ کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آمریکا در تله انفجاری جنگ غزه چه خواهد کرد؟

دولت آمریکا در تله انفجاری جنگ غزه چه خواهد کرد؟