مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 11:552023-10-30اقتصادي

70 نوع محصول زراعی و باغی در آذربایجان غربی کشت می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 70 نوع محصول زراعی و باغی در استان کشت می شود که نشان از تنوع و اقلیم متفاوت استان دارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 70 نوع محصول زراعی و باغی در استان کشت می شود که نشان از تنوع و اقلیم متفاوت استان دارد.

علی دیانتی 8 آبان در جلسه ستاد زراعت استان که با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور برگزار شد، با اشاره به تامین 100 درصدی برنامه بذری استان و مصرف 24 هزار تن بذر گندم دیم و آبی گفت: امسال کشت های پاییزه استان از اول مرداد تقریبا شروع و کودهای مورد نیاز اوره، فسفر و پتاس نیز حدود 32 هزار تن توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 255 هزار و 800 تن نیاز کودی استان است، اظهار کرد: سهمیه کودی استان امسال 118 هزار تن مصوب شده است، در حالی که بیش از 2 درصد اراضی باغی و زراعی کشور متعلق به این استان است.

دیانتی با اشاره به توزیع بیش از 32 هزار تن کود پتاسه، فسفانه و اوره در سال زراعی جاری ادامه داد: 5 تا 6 درصد از کل محصولات کشور در این استان با بیش از 6.

5 میلیون تن تولید می شود و با توجه به این فعالیت تولیدی خواهان بازنگری در برنامه سهمیه کودی استان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 نوع محصول زراعی و باغی در آذربایجان غربی کشت می شود

70 نوع محصول زراعی و باغی در آذربایجان غربی کشت می شود