مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-07اقتصادي

زعفران خراسان جنوبی رتبه اول کیفیت را در کشور دارد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان رتبه نخست کیفیت زعفران در کشور و رتبه دوم تولید این محصول را بعد از خراسان رضوی دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان رتبه نخست کیفیت زعفران در کشور و رتبه دوم تولید این محصول را بعد از خراسان رضوی دارد.

محمدرضا اکبری گفت: اغلب زعفران کاران خراسان جنوبی خرده مالک هستند یا مزارعی در سطح کوچک دارند به همین دلیل محصول خود را صبح زود برداشت می کنند که بر کیفیت محصول اثرگذار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان جنوبی،وی افزود: از جمله دلایلی که سبب می شود زعفران خراسان جنوبی عطر و طعم بسیار خوبی داشته باشد، شرایط اقلیمی مناسب، کیفیت خاک مطلوب، چیدن گل های آن هنگام صبح است که باعث شده عطر و طعم زعفران این منطقه شهرت جهانی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیر کشت زعفران در این استان را 16 هزار و 982 هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان قاینات با سطح زیر کشت پنج هزار و 260 هکتار، رتبه نخست برداشت زعفران را در استان داراست.

وی اظهار کرد: براساس سند اصلاح الگوی کشت که اخیرا در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد، زعفران در خراسان جنوبی یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زعفران خراسان جنوبی رتبه اول کیفیت را در کشور دارد

زعفران خراسان جنوبی رتبه اول کیفیت را در کشور دارد