مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 09:312023-10-31اقتصادي

تصفیه خانه آب شهر دیواندره همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان افتتاح می شود


محمد فرهاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با هدف تأمین آب بلندمدت پایدار برای شهر دیواندره، اجرای پروژه تصفیه خانه آب این شهر با ظرفیت تصفیه آب به میزان 250 لیتر بر ثانیه آغاز و تا پیش از دولت سیزدهم با صرف 35 میلیارد تومان هزینه، تنها 67 درصد پیشرفت داشت، اما به دلیل عملکرد نامناسب پیمانکار، وی خلع ید و عملیات اجرایی متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با سفر وزیر نیرو در دی ماه سال 1400 به استان، دستورات لازم در راستای تأمین منابع مالی و شروع به کار مجدد پروژه صادر و بلافاصله با بکارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی ادامه یافت و مقرر شد تا پایان شهریورماه امسال این پروژه به اتمام برسد.

فرهاد افزود: با توجه به نیاز آبی شهر دیواندره، راه اندازی تصفیه خانه آب پیش از موعد و طی اقدامی جهادی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در مردادماه جاری، تصفیه خانه وارد مدار و تنش آبی شهر برطرف شد.

وی با اشاره به هزینه 2500 میلیارد ریالی برای این پروژه خاطرنشان کرد: از مجموع 250 لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب در این پروژه، 170 لیتر برای شهر دیواندره و مابقی برای 72 روستای مجتمع اوباتو در نظر گرفته شده تا تأمین آب این روستاها نیز انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه خانه آب شهر دیواندره همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان افتتاح می شود

تصفیه خانه آب شهر دیواندره همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان افتتاح می شود