مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-07دانش

آشکارسازی که می تواند درمان سرطان را متحول کند


دانشمندان می گویند آشکارسازهای قابل انعطاف جدید پرتوی ایکس می توانند درمان سرطان را متحول کنند، چرا که امکان تصویربرداری دقیق تر و ایمن تر از تومورها، - دانشمندان می گویند آشکارسازهای قابل انعطاف جدید پرتوی ایکس می توانند درمان سرطان را متحول کنند، چرا که امکان تصویربرداری دقیق تر و ایمن تر از تومورها، استخوان ها و اندام ها را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه ساری(Surrey) نوع جدیدی از آشکارساز پرتو ایکس منعطف را ابداع کرده اند که می تواند فرصت های جدیدی را برای درمان سرطان و کاربردهای دیگری نظیر بهبود امنیت فرودگاه ایجاد کند.

این آشکارساز جدید از ماده جدیدی ساخته شده است که شرایطی را شبیه به قرار گرفتن بافت بدن انسان زیر پرتوی ایکس ایجاد می کند و امکان تصویربرداری دقیق تر و ایمن تر از تومورها، استخوان ها و اندام ها را فراهم می کند.

این ماده همچنین ارزان و حساس است و بر خلاف آشکارسازهای معمولی پرتوی ایکس که حجیم، سخت و گران هستند، می توان آن را در هر جسمی که نیاز به اسکن دارد، تعبیه کرد.

به گفته پژوهشگر ارشد این مطالعه، دکتر پرابودی نانایاکارا، موادی که آنها توسعه داده اند نه تنها انعطاف پذیر و کم هزینه است، بلکه به طور قابل توجهی حساس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشکارسازی که می تواند درمان سرطان را متحول کند

آشکارسازی که می تواند درمان سرطان را متحول کند