مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:402023-11-21اقتصادي

مستمری بازنشستگان ظرف 3 سال باید 90 درصد حقوق متناظر شاغلان شود


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با مصوبه امروز مجلس مقرر شد ظرف سه سال میزان دریافتی مستمری بازنشستگان با حقوق کارکنان متناظر حداقل 90 درصد شود.

- سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان گفت: بر اساس مصوبه امروز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 در مجلس، مقرر شد که مستمری بازنشستگان ظرف 3 سال متناسب کارکنان و شاغلان شود.

وی گفت: بر این اساس ظرف سه سال مستمری بازنشستگان باید حداقل به 90 درصد حقوق شاغلان متناظر برسد و در سال اول یعنی 1403 به میزان 40 درصد و در دو سال بعدی هر سال به میزان 30 درصد و در مجموع 60 درصد اضافه شود تا در پایان سه سال میزان مستمری و دریافتی بازنشستگان به حداقل معیار 90 درصد شاغلان و کارکنان متناظر برسد و فاصله دریافتی بازنشسته و شاغل بیش از 10 درصد نشود.

نماینده تبریز گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان هم برای صندوق های کشوری و لشکری و هم برای تأمین اجتماعی است که امروز در مجلس به تصویب رسید.

میرتاج الدینی همچنین در مورد روش های کاهش ناترازی صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری گفت: با توجه به ناترازی های موجود، مهمترین راه حل برای آن افزایش سن بازنشستگی و پرداخت میزان بیمه پردازی صندوق ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستمری بازنشستگان ظرف 3 سال باید 90 درصد حقوق متناظر شاغلان شود

مستمری بازنشستگان ظرف 3 سال باید 90 درصد حقوق متناظر شاغلان شود