مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 09:502023-10-25اقتصادي

جمع آوری بذر بادامشک از مهمترین ذخیره گاه جنگلی خراسان رضوی


رییس اداره منابع طبیعی بردسکن گفت: جمع آوری بذر بادامشک از ذخیره گاه جنگلی لسک این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین ذخیره گاه های خراسان رضوی آغاز شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی بردسکن گفت: جمع آوری بذر بادامشک از ذخیره گاه جنگلی لسک این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین ذخیره گاه های خراسان رضوی آغاز شده است.

حمیدرضا اقبالی در گفت و گو با ایسنا مجموع مساحت 5 ذخیره گاه بنه و بادامشک بردسکن را 6151 هکتار اعلام کرد و افزود: در راستای کاشت یک میلیارد درخت طی مدت 4 سال توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و لزوم تهیه نهال های بومی هر منطقه نیز بذرهای بنه و بادامشک در منطقه حفاظت شده و ذخیره گاه این گیاه جمع آوری شدند.

وی هدف از جمع آوری بذرهای بومی این منطقه را کشت مجدد آن ها به صورت انبوه در نهالستان کاظم آباد بردسکن اعلام و اظهار کرد: این نهالستان به تازگی برای کشت گونه های بیابانی و جنگلی سازگار با منطقه احیاء شده است.

رییس اداره منابع طبیعی بردسکن خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی این اداره امسال مقدمات تولید 250 هزار نهال گلدانی شروع شده است که یکی از این گونه های مفیدی که در منطقه کوهستانی و کوهپایه کاشت می شود گونه بادامشک است که با کمک نیروهای یگان حفاظت شهرستان اقدام به جمع آوری بذرهای آن نمودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری بذر بادامشک از مهمترین ذخیره گاه جنگلی خراسان رضوی

جمع آوری بذر بادامشک از مهمترین ذخیره گاه جنگلی خراسان رضوی