مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:252023-11-14پزشكي

نسخه سازی جعلی یکی از عوامل جدی کمبود دارو!


رییس انجمن داروسازی ایران بخشی از کمبود دارو را به دلیل عدم همخوانی میزان عرضه و تقاضا دانست و گفت: علیرغم تمام نظارتها، کسانی وجود دارند که سیستمهای موجود را دور زده و با پرونده سازی های جعلی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، شهرام کلانتری خاندانی رییس انجمن داروسازی ایران در رادیو گفت وگو در مورد دلایل قاچاق و کمبود داروهای اساسی اظهار کرد: بخشی از کمبود دارو به عدم همخوانی میزان عرضه و تقاضا مربوط می شود.

اما علیرغم تمام نظارتها، برخی از داروها در داروخانه ها موجود نیست.

کسانی وجود دارند که سیستمهای موجود را دور زده و با ایجاد نسخه ها و پرونده سازی های جعلی برای بیماران، دارو را از سیستم خارج کرده و با انتقال در شبکه های غیر رسمی با قیمتهای گزاف در اختیار بیماران قرار می دهند.

وی خارج شدن کالا از شبکه رسمی توزیع را از دیگر پارامترهای کمبود دارو دانست و ادامه داد: از زمانی که سامانه تیتک ایجاد شده، جلوی بسیاری از اتفاقات گرفته شده است.

این خروج غیر رسمی به صفر نرسیده اما شرایط بسیار بهتری نسبت به قبل دارد.

رییس انجمن داروسازی ایران ضمن اشاره به پزشکانی که براساس راهنمای تعریف شده توسط وزارت بهداشت نسخه نویسی نمی کنند بیان کرد: برخی پزشکان راهنمای بالینی استاندارد مصوب وزارت بهداشت را رعایت نمی کنند و نسخه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه سازی جعلی یکی از عوامل جدی کمبود دارو!

نسخه سازی جعلی یکی از عوامل جدی کمبود دارو!