مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 08:352023-11-15بين الملل

آمریکا معافیت عراق از تحریم های ایران را تمدید کرد


دولت آمریکا طی حکمی معافیت تحریمی چهار ماهه برای دسترسی ایران به پول بلوکه شده خود در عراق را صادر کرد که همچنین به بغداد اجازه ادامه خرید برق از ایران را می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه معافیت از تحریم های ایران را برای یک دوره چهار ماهه دیگر تمدید کرد که به عراق اجازه می دهد به خرید برق از ایران ادامه دهد و تهران نیز قادر خواهد بود به طور محدود به میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده خود در عراق دسترسی پیدا کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی گفته اند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تمدید معافیت تحریمی ایران را برای یک دوره 120 روزه را امضا کرد که روز سه شنبه (به وقت محلی) به کنگره ارسال شده است.

این اقدام احتمالاً انتقاد جنگ طلب های ضد ایران در کنگره و جاهای دیگر را به دنبال خواهد داشت که معتقدند این تمدید به ایران در شرایطی که تحت فشار فزاینده ای برای پایان دادن به پشتیبانی خود از گروه های مورد حمایتش در منطقه، از جمله حماس قرار دارد، پاداش خواهد داد.

در حال حاضر حدود 10 میلیارد دلار وجوه حاصل از خرید برق ایران در حساب های امانی در عراق نگهداری می شود و این معافیت به بغداد اجازه می دهد تا واردات انرژی خود را بدون ترس از مجازات های آمریکا بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا معافیت عراق از تحریم های ایران را تمدید کرد

آمریکا معافیت عراق از تحریم های ایران را تمدید کرد