مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 14:002023-10-29پزشكي

عوارض جبران ناپذیر مسمومیت با قرص برنج را جدی بگیرید


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از علل مهم ایجاد کننده مسمومیت ها را مسمومیت با سموم کشاورزی عنوان کرد و نسبت به عوارض استفاده از آلومینیوم فسفید یا قرص برنج هشدار داد.

- ایسنا/فارس معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از علل مهم ایجاد کننده مسمومیت ها را مسمومیت با سموم کشاورزی عنوان کرد و نسبت به عوارض استفاده از آلومینیوم فسفید یا قرص برنج هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدجواد راعی امروز، 8 آبان به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها، یکی از علل مهم ایجاد کننده مسمومیت ها را مسمومیت با سموم کشاورزی عنوان کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، افزود: آلومینیوم فسفید یا همان محصولی که تحت عنوان قرص برنج در برخی از عطاری ها به طور قاچاق تهیه و عرضه می شود، سم بسیار مهلکی است که عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: خاصیت سمی این محصول به علت متصاعد شدن گاز فسفین بوده و مواجهه با این ماده سمی چه به صورت عمدی (از راه خوردن قرص برنج) و چه به صورت اتفاقی (استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج) در انسان، آسیب های جبران ناپذیری را به اندام های حیاتی مانند قلب، کلیه ها، کبد و ریه وارد می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض جبران ناپذیر مسمومیت با قرص برنج را جدی بگیرید

عوارض جبران ناپذیر مسمومیت با قرص برنج را جدی بگیرید