مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:252023-11-12فرهنگي

یکی از دلایل جذابیت شعر نیما، پرهیز ار کلیشه گویی است


دانشیار رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند گفت: یکی از دلایل جذابیت شعر نیما در همین نگاه نو و پرهیز از کلیشه ای سرودن اشعار نیما باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی دانشیار رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند گفت: یکی از دلایل جذابیت شعر نیما در همین نگاه نو و پرهیز از کلیشه ای سرودن اشعار نیما باشد.

سید مهدی رحیمی در گفت و گو با ایسنا گفت: روز 21 آبان ماه هرسال برای علاقه مندان به زبان و ادبیات فارسی اهمیت دارد چراکه این روز به نام و یاد پدر شعرنو فارسی، روز بزرگداشت نیما یوشیج نامگذاری شده است به همین مناسبت با اختصار درباره این شاعر نواندیش و نظریه پرداز صاحب نظر دو نکته را یادآوری می کنم بدین امید که این مختصر حق گزاری اندکی باشد برای یک عمر تلاش های خستگی ناپذیر آن شاعر بلندآوازه و سرمشقی برای کسانی که به اعتلای ادبیات فارسی می اندیشند و می خواهند رسالتی که زمانه بر دوش آن ها گذاشته بخوبی به انجام برسانند.

وی اظهار کرد: نیما درنامه ای که به خواهرش ناکتا فرستاده و در کتاب دنیا خانه من است نقل شده است در ارزشیابی کار شاعران می نویسد: من کسانی را سراغ دارم که از نصفه قرن نوزدهم تاکنون شعر می گویند و شعرهای آن ها قبل از خودشان معدوم شده اند دسته دیگر را سراغ دارم که به دستیاری اشخاص، شعرشان مشهور است عمر این شهرت هم مطابق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از دلایل جذابیت شعر نیما، پرهیز ار کلیشه گویی است

یکی از دلایل جذابیت شعر نیما، پرهیز ار کلیشه گویی است