مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-06اقتصادي

57مگاوات نیروگاه های گازی،برق آبی و خورشیدی در استان مرکزی وجود دارد


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه 57مگاوات نیروگاه های گازی،برق آبی و خورشیدی در استان مرکزی وجود دارد،گفت: از این میزان 16.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ، سمینار نیروگاه های خورشیدی برای صنایع استان مرکزی صبح امروز در اراک برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این سمینار بابیان اینکه استان مرکزی دومین قطب بزرگ صنعت کشور است، گفت:80درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش مولد است.

محمود محمودی بابیان اینکه نیاز مصرف برق در تابستان امسال به 1480مگاوات در استان مرکزی رسیدکه این رقم درسال گذشته 1304بوده است،افزود: پیک حادث شده در استان به 1031مگاوات رسید که این میزان در سال گذشته 956مگاوات بوده است.

وی گفت: مطابق با ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایعی که قدرت قرار دادی برق آنها بیشتر از یک مگاوات است، موظف هستند که در سال اول معادل یک درصد و تا سال پنجم معادل پنج درصد از مصرف برق خود را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین کنند.

در غیر اینصورت یک الی پنج درصد از برق مصرفی این صنایع را با نرخ تجدیدپذیر محاسبه و در قبوض آنها اعمال می شود.

محمودی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی در حوزه توزیع برق استان مرکزی7هزار و 512واحد است،افزود: 242واحد با دیماند بالای یک مگاوات در حوزه شرکت توزیع برق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

57مگاوات نیروگاه های گازی،برق آبی و خورشیدی در استان مرکزی وجود دارد

57مگاوات نیروگاه های گازی،برق آبی و خورشیدی در استان مرکزی وجود دارد