مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:402023-11-07سياسي

ارائه نمونه اولیه دستگاه میکروسکوپ با تصویربرداری سه بعدی در نمایشگاه نانو


نمونه اولیه دستگاه میکروسکوپ با تصویربرداری سه بعدی در غرفه ستاد اپتیک و کوانتوم در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو ارائه شد و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بسیاری از تحقیقات پزشکی، زیستی و صنایع نیازمند به تصویربرداری سه بعدی از نمونه های میکروسکوپی هستند و دستگاه میکروسکوپی تمام نگاری دیجیتالی محصول یکی از شرکت های فناور است که می تواند چنین هدفی را برآورده کند.

در میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتالی طرح تداخلی بر روی آشکارساز دیجیتالی نقش بسته و توسط کامپیوتر تحلیل و تصاویر دارای اطلاعات سه بعدی بازسازی می شود.

برای اجسامی که ضریب جذب یا بازتاب بالایی دارند، روش میکروسکوپی معمولی تصاویر دو بعدی با کیفیت بالا ارائه می کند.

اما برای نمونه های شفاف که جذب کمتری دارند، از جمله اکثر نمونه های زیستی که در ناحیه مریی شفاف هستند، میکروسکوپ معمولی مناسب نیست.

مرضیه امانی، دانشجوی دکتری دانشگاه شهید بهشتی از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دستگاه میکروسکوپ تمام نگار دیجیتال یک میکروسکوپ با تصویربرداری سه بعدی است، گفت: روش میکروسکوپی تمام نگاری دیجیتالی قادر است مقدار تاخیر فاز و در نتیجه تصویر سه بعدی از جسم را ارائه دهد، ضمن آنکه این میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتالی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه نمونه اولیه دستگاه میکروسکوپ با تصویربرداری سه بعدی در نمایشگاه نانو

ارائه نمونه اولیه دستگاه میکروسکوپ با تصویربرداری سه بعدی در نمایشگاه نانو