مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 07:402023-11-14سياسي

شهرستان های خراسان شمالی موزه های استاندارد باستان شناسی ندارند


کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شهرستان های این استان موزه های استاندارد باستان شناسی ندارند.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شهرستان های این استان موزه های استاندارد باستان شناسی ندارند.

علی اکبر وحدتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: موزه هایی که در شهرستان های این استان وجود دارند بیشتر به صورت محلی بوده و در مقیاس بزرگ نیستند و از سوی دیگر امنیت فیزیکی و فنی اشیای تاریخی که در موزه ها به نمایش گذاشته می شوند نیز مهم است.

وی گفت: بنابراین این امر سبب شده تا اشیایی که حساسیت کمتری دارند را در این موزه ها به نمایش بگذاریم که این اشیای تاریخی بیشتر در حوزه مردم شناسی بوده و به دوره های 200 تا 300 سال گذشته بازمی گردد.

وحدتی تاکید کرد: موزه هایی که در شهرستان های خراسان شمالی وجود دارند قابلیت به نمایش گذاشتن اشیای مربوط به دوره های چند هزار ساله را ندارند، بنابراین باید به فکر ساخت موزه های مدرن باشیم.

وی افزود: در کاوش هایی که در استان صورت می گیرد گاهی اوقات منسوجاتی همچون خرقه، عبا، لباس، فرش و گلیم کشف می شود که آن ها نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارند اما موزه های تخصصی که یکی از نیازهای مبرم است نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان های خراسان شمالی موزه های استاندارد باستان شناسی ندارند

شهرستان های خراسان شمالی موزه های استاندارد باستان شناسی ندارند