مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 18:402023-11-01دانش

جدیدترین خبر درباره حضور علمی ایران در جنوبگان


رییس مرکز تحقیقات جنوبگان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: مراحل اجرای احداث پایگاه تحقیقاتی تهیه شده است و بر اساس رصد و بررسی مستندات تحقیقات و تجربیات کشورهای دیگر، - احداث پایگاه طی برنامه ای 5 ساله قابل انجام است.

عصر ایران- حسین فرجامی در نشست علمی تخصصی تبیین ظرفیت ها و راهبردهای تحقیقاتی در جنوبگان که امروز در محل ساختمان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی برگزار شد، جنوبگان را منطقه زیر مدار 60 درجه بر اساس معاهده قطب جنوب در سال 1959 دانست و افزود: تعریف جنوبگان از دید علمی مرز میان آب های سرد اقیانوس شمالی و آب های گرم اقیانوس جنوبی به عنوان مرز جنوبگان شناخته می شود.

وی قطب جنوب را پنجمین قاره جهان دانست که بزرگتر از اروپا است و اظهار کرد: این قاره خشک ترین قاره جهان است که 90 درصد آن را آب های شیرین فرا گرفته است، همچنین 98 درصد آن پوشیده از یخ است و بدترین منطقه جهان شناخته می شود.

  فرجامی با بیان اینکه این قاره دارای تنوع جانوری و گیاهی هم در خشکی و تنوع جانوری بالا در آب ها است، یادآور شد: این قاره تاکنون ناشناخته ترین منطقه فاقد سکنه است.

رییس مرکز تحقیقات جنوبگان با اشاره به اهمیت این منطقه، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های این منطقه، کنترل اقلیم و گرمایش زمین است؛ چرا که این منطقه به دلیل تبادل آب ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین خبر درباره حضور علمی ایران در جنوبگان

جدیدترین خبر درباره حضور علمی ایران در جنوبگان