مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 07:302023-11-14پزشكي

علت سکته در سنین مختلف


بی حرکتی، تغییر سبک زندگی و تغییر سبک غذایی، افزایش پروتیین و چربی اضافه در غذا سبب تغییرسیستم بدن و افزایش سکته در جامعه در سنین مختلف شده است.

- ایسنا/مازندران یک فوق تخصص مغز و اعصاب گفت: بی حرکتی، تغییر سبک زندگی و تغییر سبک غذایی، افزایش پروتیین و چربی اضافه در غذا سبب تغییرسیستم بدن و افزایش سکته در جامعه در سنین مختلف شده است.

دکتراحسان علوی در گفت وگو با ایسنا، فشار خون را از دیگر عوامل افزایش سکته در جامعه برشمرد و گفت: استفاده بیش از حد از نمک سبب تنگی عروق و سکته می شود.

علوی در پاسخ به سوال اینکه چرا شاهد افزایش تومورها در جامعه حتی در مقطع سنی پایین هستیم، تصریح کرد: علت آمار بالا فقط افزایش تشخیص بیماری است، در 30 سال گذشته در کشور دستگاه ام آرآی و تا دهه 60 نیز دستگاه سی تی اسکن در کشور وجود نداشت لذا اگر بخواهیم یک بررسی آماری داشته باشیم آمار بیشتری از بیماران توموری ثبت شده است.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه دستگاه های تشخیص پزشکی افزایش یافته است ادامه داد: در بابل 5 مرکز انجام ام آر ای است لذاعلت تشخیص بیشتراست نه اینکه شیوع بیشتر شده باشد ما بخاطر وسایل تشخیصی بیشتر می بینیم.

وی در خصوص بیماری ام اس که جزو بیماری های چندعلتی بوده و قابل انتصاب به یک علت خاص نیست، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت سکته در سنین مختلف

علت سکته در سنین مختلف