مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-17بين الملل

دیپلماسی منطقه ای ایران برای توقف نسل کشی در غزه


شورای امنیت سازمان ملل دیروز پس از 40 روز از آغاز درگیری میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی ، قطعنامه ای با عنوان وقفه بشردوستانه در غزه را به جای آتش بس تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شبکه خبر پنجشنبه در برنامه تلویزیونی صف اول این موضوع را با علی باقری ،معاون سیاسی وزیر امور خارجه بررسی کرد.

سوال: بفرمایید معنی قطعنامه شورای امنیت چه بود؟ باقری: بعد از حدود 40 روز قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، که مفاد اصلی اش وقفه بشردوستانه است .

از این جهت این قطعنامه اهمیت دارد که غربی ها به ویژه آمریکایی ها با همه قطعنامه های قبلی که کوچک ترین مسئله ای در مورد  توقف  جنایت و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی داشت مخالفت می کردند و وتو می کردند حتی قطعنامه ای که کشور های دیگر ارائه کرده بودند از جمله روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد.

به نظر من از این جهت یک پیروزی بود و یک شکست، پیروزی برای جبهه مقاومت و شکست برای آمریکایی ها و فکر می کنم دلیل اصلی هم که آمریکایی ها مجبور شدند که این عقب نشینی را بکنند، فضایی است  که در افکار عمومی جهانی علیه کشتار مردم بی گناه در غزه به طور وسیع ایجاد شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی منطقه ای ایران برای توقف نسل کشی در غزه

دیپلماسی منطقه ای ایران برای توقف نسل کشی در غزه