مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 10:252023-11-18اقتصادي

امضای تفاهم نامه ساخت داخل سیستم کنترل BMS نیروگاه بندرعباس


همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و جشنواره فن بازار صنعت برق، تفاهم نامه ساخت داخل سیستم کنترل و حفاظت مشعل های بویلر (BMS) نیروگاه بندرعباس با هدف تعویض و به روزرسانی بخش های مختلف سیستم کنترل واحدهای .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان امروز در تشریح امضای این تفاهم نامه، گفت: سیستم کنترل واحدهای نیروگاه بخار بندرعباس با قدمت بیش از 40 سال دارای تکنولوژی قدیمی بوده، لذا بخش هایی از این سیستم به طور خودکار عمل نکرده و به صورت دستی توسط بهره بردار کنترل می شود.

همچنین برخی از اوقات فرسودگی سیستم کنترل سبب خروج ناخواسته واحدهای بخاری می شود.

مهرانی با اشاره به خاص بودن تکنولوژی و دانش طراحی این سیستم ها، تصریح کرد: در گذشته در این زمینه با شرکت های خارجی سازنده نیروگاه های بخاری رایزنی های متعددی صورت می گرفت تا سیستم کنترل واحدهای نیروگاه بندرعباس به روزرسانی شود، اما به علت محدودیت های موجود این مساله تا پیش از این به نتیجه نرسیده بود.

وی افزود: با حمایت های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور تصمیم بر این شد که با استفاده از ظرفیت مهندسی داخل کشور اقدام به تعویض و به روزرسانی بخش های مختلف سیستم کنترل واحدها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه ساخت داخل سیستم کنترل BMS نیروگاه بندرعباس

امضای تفاهم نامه ساخت داخل سیستم کنترل BMS نیروگاه بندرعباس