مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-02اقتصادي

راه آهن همدان ـ سنندج با حضور رییس جمهور افتتاح شد


راه آهن همدان سنندج پس از 18 سال و با حضور رییس جمهور افتتاح شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پروژه راه آهن همدان سنندج که عملیات اجرایی آن حدود 18 سال پیش آغاز شد و تا قبل از دولت سیزدهم 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در طول دو ساله دولت سیزدهم به مرحله نهایی رسید و دقایقی پیش با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

طول مسیر ریلی همدان - سنندج 151 کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به 177 کیلومتر می رسد.

حداکثر سرعت طراحی مسیر برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری 120 کیلومتر بر ساعت است که انتظار می رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره برداری حدود 120 کیلومتر بر ساعت باشد و پیش بینی می شود با تثبیت شرایط هندسی خط ظرف 2 ماه آتی سرعت عملیاتی 160 کیلومتر در ساعت در این مسیر قابل دستیابی باشد.

 بر اساس مطالعات انجام شده در زمان تصویب طرح ترافیک پیش بینی شده برای 600 هزار نفر و یک میلیون تن بار در سال است که با توجه به توسعه صنایع منطقه ای در سنوات اخیر و افزایش جمعیت این ارقام در بخش باری افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

در فاز دوم بهره برداری و تکمیل خطوط ایستگاهی و اتصال خطوط پیش بینی شده به مراکز بار در استان کردستان ظرفیت این محور به 8 تا 9 میلیون تن بار در سال ارتقا خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن همدان ـ سنندج با حضور رییس جمهور افتتاح شد

راه آهن همدان ـ سنندج با حضور رییس جمهور افتتاح شد